luni, 1 octombrie 2012

Risotto cu ciuperci şi vin alb

Risotto cu ciuperci si vin alb
Timp: ~40min
Porţii: 4-5
Ingrediente: 300g orez cu bobul rotund, ~850ml supă de pui sau de legume,  2 linguri ulei de măsline, 200g ciuperci proaspete, 1 ceapă albă, 1 căţel de usturoi, 1 pahar vin alb sec sau demi-sec, 50g unt, 100g parmezan ras, sare
Mod de preparare:
Încingem o lingură de ulei de măsline şi călim ciupercile feliate până scade zeama şi se rumenesc.
Risotto cu ciuperci - calim ciupercile
Păstrăm ciupercile într-un vas separat şi continuăm cu prepararea orezului.
Încălzim supa până aproape de fierbere şi în aceeaşi tigaie încingem a doua lingură de ulei. Călim ceapa şi usturoiul tocate timp de aprox. 4 minute şi apoi adăugăm orezul.
Risotto cu ciuperci - calim ceapa si orezul
Amestecăm continuu şi adăugăm vinul. Când orezul a absorbit tot lichidul adăugăm câte un polonic de supă fierbinte şi continuăm să amestecăm. Focul trebuie să fie la minim ca să nu se coacă prea repede orezul la exterior şi să rămână crud în interior. Continuaţi procedeul timp de aproximativ 15 minute până terminaţi toată supa şi orezul a absorbit tot lichidul.
Risotto cu ciuperci - adaugam supa
La final adăugăm ciupercile şi sezonăm cu sare după gust. Orezul trebuie să fie copt dar să rămână uşor crocant şi să fie scăldat într-un sos cremos.
Risotto cu ciuperci - adaugam ciupercile la final
Luăm de pe foc, adăugăm parmezanul ras şi untul, mai amestecăm odată cu grijă şi acoperim cu un capac. Lăsăm risotto să se odihnească 2-3 minute înainte de a-l servi.
Risotto cu ciuperci - adaugam parmezan ras
Servim cu pătrunjel tocat şi supliment de parmezan pentru cine doreşte…
Risotto cu ciuperci si vin alb
Un deliciu…
Poftă mare!

16 comentarii:

  1. Buna Trinity, ne era dor de postarile tale. La cat mai multe. pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. Am preparat risotto cu piept de pui, a iesit foarte bun, abea astept sa prepar si cu ciuperci. Multumesc de reteta, pare intradevar a fii una gustoasa

    RăspundețiȘtergere
  3. Calitatea ingredientelor de obicei face diferenta dintre o mancare banala si una excelenta. Din fericire, in ultima vreme poti gasi si in hypermarketurile noastre orez special si parmezan de calitate.

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc pentru comentarii, va pup!

    RăspundețiȘtergere
  5. Am incercat si eu orezul de la Rizzo Scotti. E foarte bun

    RăspundețiȘtergere
  6. Tinand cont ca-mi plac foarte mult ciupercile o sa incerc si eu cu toate ca nu sunt asa bun bucatar.

    RăspundețiȘtergere
  7. Am mancat prima oara la o prietena acasa si mi s-a parut genial. O sa incerc sa il prepar si eu. Multumesc mult de reteta.

    RăspundețiȘtergere
  8. Mi-a lasat gura apa aceasta reteta. Vreau sa o fac neaparat pentru ca sunt vegetariana si vreau mereu sa incerc retete noi

    RăspundețiȘtergere
  9. Arata foarte delicios ce ai preparat tu. Am sa incerc si eu aceasta reteta foarte sanatoasa

    RăspundețiȘtergere
  10. Imi place ce ai facut acolo, mi-ai lasat gura apa si cu siguranta o sa-mi fac si eu

    RăspundețiȘtergere
  11. Multumim pentru reteta, asteptam cu nerabdare un nou articol cu noi retete :) Ceva asemanator facem si noi in crama haiducilor

    RăspundețiȘtergere
  12. In seara asta stiu ce o sa-mi fac. Multumesc mult pentru reteta

    RăspundețiȘtergere
  13. Arata apetisant. Prinde inscrierile de la master chef !!!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails