duminică, 3 februarie 2013

Jambalaya

Jambalaya

Jambalaya este o mâncare de familie specifică zonei de sud a Statelor Unite. Denumirea face referire la un mix, o amestecătură de ingrediente pe care această mâncare le conţine: pui, cârnaţi, creveţi, legume şi orez într-o singură farfurie. Reţeta este foarte asemănătoare cu Paella spaniolă.

Este ceva inedit care trebuie cu siguranţă încercat mai ales că se face uşor şi se pretează pentru preparare în cantităţi mari atunci când aveţi multă lume la masă.

Timp: ~40min

Porţii: 6

Ingrediente: ~400g piept de pui sau 6 copănele,  200g cârnat Chirozo sau alt tip de cârnat uscat şi picant, 2 cepe, 4 căţei de usturoi, 2 tije de ţelină sau frunze, 1/2 ardei gras roşu, 1 ardei iute, 400g suc de roşii, 700ml supă sau apă, 350g orez cu bobul lung, ~18 creveţi scampi mari, sare, piper, ulei de măsline, pătrunjel, cimbru, lămâie, parmezan ras pt servit (opţional)

Mod de preparare:

Călim carnea de pui şi cârnatul chorizo tăiat felii în puţin ulei de măsline timp de aproximativ 5min până se rumenesc.

Jambalaya - calim carnea si chorizo Adăugăm ceapa, usturoiul, tijele de ţelină, ardeiul iute şi ardeiul gras toate tăiate mărunt. Eu nu am avut tije de ţelină însă am pus frunze de ţelină mai pe la urmă.

Jambalaya - calim legumele Călim legumele până încep să se rumenească apoi adăugăm sucul de roşii şi supa sau apa şi fierbem 10-15min la foc potrivit. Adăugăm câteva rămurele de cimbru pentru gust pe care le vom scoate la sfârşit.

Jambalaya - adaugam orezul Spălăm orezul în 2-3 ape, îl scurgem bine şi îl adăugăm în sos. Presărăm sare şi piper şi lăsăm să fiarbă 15-20min până se umflă orezul şi bobul este fiert fără să fie prea moale. Mai adăugăm apă sau supă pe parcurs dacă cumva orezul rămâne fără zeamă.

Jambalaya - fierbem orezul 15minLa final adăugăm creveţii curăţaţi şi spălaţi şi mai lăsăm pe foc în jur de 5min până capătă o culoare opacă. Atenţie să nu îi fierbeţi prea tare şi să devină de consistenţa cauciucului.

Jambalaya - adaugam crevetiiPotrivim de sare, piper, adăugăm frunze de pătrunjel şi ţelină tocate şi luăm de pe foc. Cam aşa arăta Jambalaya mea la final…

Jambalaya - fierbem crevetii cateva minute Servim cu bucăţi de lămâie şi parmezan ras deasupra sau fără, după cum doriţi…

Jambalaya - servim cu lamaie si parmezan Este o mâncare excepţională şi consistentă cu o explozie de gusturi şi arome. Combinaţia de carne de pui, cârnaţi picanţi şi creveţi este foarte inedită şi oarecum surprinzătoare.

V-o recomand cu drag pentru o masă în familie sau cu prietenii , îi veţi surprinde cu siguranţă ;)

Poftă bună!

11 comentarii:

  1. Doamne abea astept sa fac reteta asta imi ploua efectiv in gura numai cand ma uit la aceste poze...

    RăspundețiȘtergere
  2. am gatit si eu reteta asta aseara si a iesit foarte buna.

    RăspundețiȘtergere
  3. N-am incercat combinatia asta pana acuma ,dar arata foarte bine, eu de regula mai fac in acelasi gen tigaie picanta , piept de pui cu legume, iese foarte buna.

    RăspundețiȘtergere
  4. am facut si eu aceasta reteta dar fara creveti ca n-am avut dar tot a iesit buna.

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu este greu de facut, dar ma gandesc daca ar merge si cu carnati facuti in casa, pentru ca picantul acela poate i-ar oferi un gust mai interesant.

    RăspundețiȘtergere
  6. trebuie neaparat sa ii dau tema mamei sa se uite pe site, vreo doua saptamani!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails