luni, 3 decembrie 2012

Dovleac copt cu scorţişoară

Dovleac copt cu scortisoara

Mai ţineţi minte aroma de dovleac copt ce umplea toată casa în lunile de iarnă la bunici? Mai ţineţi minte pârtia de săniuş de pe care doar lăsarea serii ne făcea să plecăm spre case cu gândul că a doua zi de dimineaţă vom fi înapoi la joacă? Mai tineţi minte…

Pentru toate amintirile astea aparent uitate dar care sunt acolo în suflet la fel de vii ca altădată vă ofer cu drag o felie de dovleac copt, dulceag şi aromat cu scorţişoară care va trezi în fiecare dintre noi copilul acela îmbujorat ce se întoarcea de la joacă…

Timp: ~40-50min

Porţii: 4-6

Ingrediente: 1 dovleac mic sau de mărime medie (în functie de câţi oaspeţi aveţi la masă), 2-3 linguri de zahăr (sau mai mult, după gust), 1/2 linguriţă scorţişoară

Mod de preparare:  

Spălăm dovleacul, îl tăiem pe jumătate şi îl curăţăm de seminţe. Eu am avut un dovleac nu foarte mare chiar din grădina noastră. Am fost foate mândră de el, a fost singurul care a ajuns la maturitate ;)

Preparare dovleac copt cu scortisoara

Presărăm zahăr şi scorţişoară şi îl coacem în cuptorul încins la 200°C timp de 40-50 min până devine moale şi uşor rumen deasupra.

Dovleac copt cu scortisoara Servim călduţ sau rece, simplu, cu frişcă sau cu o bilă de îngheţată de vanilie. Pentru un aspect deosebit decupaţi biluţe cu ajutorul ustensilei speciale şi aşezaţi într-un pahar sau ceaşcă transparentă.

Dovleac copt cu scortisoara si frisca Să aveţi poftă!

8 comentarii:

  1. Suna bine rau titlul articolului. Imi place mult dovleacul dar si scortioasa si cred ca e o combinatie delicioasa. Am sa incerc si eu multumesc

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce pofta mi-ai facut de niste dovleac la cuptor. Sper sa mai aibe bunica dovlecei culesi din tomana ca vreau sa-mi fac si eu. Multumesc pentru reteta

    RăspundețiȘtergere
  3. Parerea mea este ca nimeni nu poate uita mirosul de dovleac,cand mergeam la bunci...parca era o lume ireala, mai ales de sarbatori. sarbatori+dovleac= fericire :))

    RăspundețiȘtergere
  4. Am mancat anul acesta dovleac copt dar niciodata cu scortisoara.

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu pot sa zic ca am mancat prea mult dovleac, decat in placinta cu ravas, dar pare interesanta reteta :)

    RăspundețiȘtergere
  6. nu am incercat niciodata dovleacul, am mancat semintele de dovleac, dar cam atat! tare sunt curioasa ce gust are...

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce`i drept e o arta sa stii sa gatesti toate nebuniile :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Eu in dovleacul copt pune o lingura de zahar brun si-l mai bag putin la cuptor sa se caramelizeze, apoi il scot putin vreo 500 ml de lapte rece dulce si mamanc cu lingura, sa incerci si asa

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails