duminică, 17 martie 2013

Coq au vin ~ Cocoș în vin

Coq au vin ~ Cocoș în vin
Mi-a dat mama un cocoș :D defapt două pulpe mari și pieptul de la un cocoș de țară care și-a trăit viața alergând prind grădină și mâncând porumb... o frumusețe. Din piept am făcut o ciorbă cam ca aici dar l-am fiert bineînțeles vreo 2 ore înainte deoarece cocoșul are carnea tare și îndesată, cu atât mai mult unul de curte.
Din pulpe m-am gândit să fac renumita rețetă de cocoș în vin "Coq au vin" care este un clasic al bucătăriei franceze. Prin macerarea peste noapte a cocoșului în vin și prin fierberea lentă și îndelungată, carnea tare a cocoșului devine de o frăgezime incredibilă și un gust extraordinar. Rețeta chiar nu-i grea doar că cere timp.
Rezultatul e de lins pe degete la propriu ;)

Timp: ~2h30
Porții: 6-8
Ingrediente: 1 cocoș porționat (~2,5-3kg), 750ml vin roșu demisec, 1 ceapă mare, 2 căței de usturoi, 2 morcovi, 500ml supă, 2 linguri cognac, 3 linguri ulei sau unt, 1 lingură făină (opțional), cimbru, dafin, sare, piper
Garnitura: 250g ciuperci proaspete, 250g bacon sau kaizer, 1 ceapă sau o mână de arpagic, 6-8 cartofi
Mod de preparare:
Eu am preparat rețeta pentru 4 porții și am redus toate cantitățile la jumătate. Am avut la dispoziție 2 pulpe mari de la un cocoș de țară crescut și hrănit așa cum se cuvine... o frumusețe... ;)
Coq au vin - pregatim carnea de cocos
Dacă aveți un cocoș întreg, porționați-l bucăți în așa fel încât să obțineți 6-8 porții și pregătiți rețeta cu catitățile exacte de mai sus.
Totul începe cu macerarea cărnii de cocoș cu o zi înainte de preparare. Cu toții știm că această carne este destul de tare așa că o macerare în vin peste noapte o va mai fragezi un pic.
Așezăm carnea într-un vas încăpător, adăugăm ceapa, usturoiul și morcovul tăiate bucăți mari, turnăm vinul, presărăm cimbru uscat și dafin. Lăsăm vasul acoperit la frigider peste noapte.
Coq au vin - maceram carnea in vin
A doua zi, scoatem bucățile de cocoș de la marinat, le stergem bine cu șervete de hârtie, separăm legumele de vin și le păstrăm deoparte. Călim carnea la foc iute în ulei sau unt până se rumenește ușor pe toate părtile.
Coq au vin - calim carnea
Adăugăm legumele pe care le-am recuperat din marinată și continuăm să călim. Pentru ca sosul să iasă la final bine legat puteți adăuga la această etapă o lingură de făină. Eu nu am pus.
Coq au vin - adaugam legumele
Turnați apoi 2-3 linguri de cognac și flambați. Atenție la ochi și la păr, alcoolul va lua foc și va arde cu flacără mare timp de câteva secunde, îndepărtați-vă de flacără.
Coq au vin - flambam cocosul cu cognac
Adăugați apoi vinul de la marinată, supa sau apa, sare, piper și aduceți la punctul de fierbere.
Coq au vin - adaugati vinul
Reduceți focul, acoperiți și lăsați să fiarbă încet timp de aproximativ 2h. Puteți să mutați vasul și în cuptor dacă este termorezistent și să coaceți la foc potrivit, eu așa am făcut :)
Între timp preparăm garnitura. Tăiem ciupercile, ceapa și baconul și le călim în tigaie la foc iute până se rumenesc frumos.
Coq au vin - calim ciupercile si baconul
Pentru garnitura de carofi, curățăm cartofii, îi tăiem în două sau îi lăsăm întregi și îi fierbem separat sau îi punem direct în vasul cu carnea cam cu o oră înainte de a fi gata cocoșul. Se vor coace foarte bine împreună și la final avem cocoșul și garnitura laolată ;)
Puteți să alegeți și o garnitură de paste în loc de cartofi dacă doriți, merge super cu orice.
Coq au vin - servim cu cartofi
Verificăm carnea și dacă este fragedă și se desface ușor de pe os este gata. Adăugăm ciupercile călite și baconul peste carne și servim cu poftă împreună cu cartofi sau paste.
O bunătate...
Bon appétit!

12 comentarii:

  1. Cat de bine arata.
    Si eu m-am invatat sa las puiul in bait, pentru ca simplu asa e putin sec

    RăspundețiȘtergere
  2. ce bine arata... trebuie sa fie delicios! in drum spre casa cred ca ma opresc pe la tarani sa cumpar carne de cocos si incers si eu reteta!

    RăspundețiȘtergere
  3. sincer, prefer bucataria romaneasca, dar merita incercat, pare foarte bun!

    RăspundețiȘtergere
  4. Arata super, felicitari, te-am adaugat la bookmarks!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails