sâmbătă, 19 ianuarie 2013

Pâine cu cartofi şi parmezan

Paine cu cartofi si parmezan

Pâinica asta cu cartofi şi parmezan ne-a cucerit de-a dreptul şi vă spun sincer că este o soluţie foarte economică atunci când vă rămâne fix o porţie de piure de cartofi pe care nu o mai vrea nimeni a doua zi. Cum poate nu am timp să fac pâinica chiar atunci când mi-a rămas piureul, îl păstrez într-o punguliţă la congelator şi îl folosesc când mă hotărăsc să fac pâinica asta nemaipomenită. Practic nu? ;)

Sper să o încercaţi şi vă doresc numai bine în Noul An!

Timp: ~3h

Porţii: 1 pâine de 1kg

Ingrediente: 150ml apă, 1 linguriţă sare, 1 lingură ulei de măsline, 350g cartofi fierţi, 500g făină albă,  1 linguriţă drojdie uscată sau ~10g drojdie proaspătă, 2 linguri parmezan ras (sau alt caşcaval uscat)

Mod de preparare:

Fierbeţi cartofii, curăţaţi-i de coajă şi pasaţi-i ca pentru piure.

Dacă faceţi pâinea la maşina de pâine aşezaţi toate ingredientele în cuva maşinii în ordinea de mai sus. Dacă folosiţi drojdie proaspătă aşezaţi-o în cuvă împreună cu apa şi puneţi sarea la urmă peste făină.

Setaţi maşina de pâine la programul de bază.

Ingrediente paine cu cartofiDacă doriţi să faceţi pâinea în mod tradiţional fără maşina de pâine, frământaţi aluatul la mână sau la un robot malaxor, lăsaţi aluatul la loc cald la dospit timp de aproximativ 1 oră şi apoi coaceţi pâinea în cuptorul încins la 180° pentru 1 oră.

Mie mi-a ieşit o bunătate…

Paine cu cartofi si parmezan

Un gust extraordinar şi o consistenţă pufoasă şi uşor umedă.

Felie de paine cu cartofi si parmezan   Poftă mare!

14 comentarii:

  1. Paine de casa mi-a placut intotdeauna mult mai mult decat painea cumparata. Nici nu se compara la gust. Despre reteta ta, inca nu am incercat dar promit ca am sa o incerc cand am timpul necesar. Probabil in weekendul urmator. Va doresc o duminica excelenta !

    RăspundețiȘtergere
  2. Cred ca e super buna si goala aceasta paine. Multumesc de reteta

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce bine ar fi daca am avea timp sa facem painea in casa, bineinteles si priceperea, arata foarte bine paine facuta de tine.

    RăspundețiȘtergere
  4. oho dar dureaza ceva sa faci o paine, oricum arata bine.

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc frumos tuturor pentru aprecieri si spor la bunatati!

    RăspundețiȘtergere
  6. o reteta minunta...am sa o incerc neaparat

    RăspundețiȘtergere
  7. de cate gr e painea? masina mea e de 800 cea mai mare...nu e c-am multa faina ce zici/? sa injumatatesc cantitatile?

    RăspundețiȘtergere
  8. arata foarte bine, pacat ca sunt la cura de slabire.

    RăspundețiȘtergere
  9. maine o sa fac si eu o paine cu cartofi.

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails