sâmbătă, 24 noiembrie 2012

Paste gratinate ca la Toto

Paste gratinate ca la Toto

Reţeta asta de paste gratinate am descoperit-o la restaurantul italian “Bonjour Toto” din Bruxelles şi ne-a plăcut atât de mult încât nu se putea să nu o reproduc şi acasă.

Vă spun sincer că pe cât sunt de bune pe atât sunt de calorice (aşa ca să nu spuneţi că nu v-am zis :P) dar pe o vreme aşa friguroasă un confort din ăsta este mai mult decât bine venit ;)

Aşadar, eu am reprodus bunătatea asta în felul următor…

Timp: ~40min

Porţii: 4

Ingrediente: 500g paste scurte, 200g kaizer sau bacon afumat, 1 ceapă mare, 1 căţel de usturoi (opţional), 200g ciuperci proaspete sau congelate (nu recomand ciupercile în conservă), 250g suc de roşii sau roşii prospete sau din conservă, 100ml smântână, 100-150g mozzarela sau caş de oi sau caşcaval, dafin, cimbru, oregano, sare (mai puţin sau deloc dacă e sărat kaizerul), piper

Mod de preparare:

Tăiaţi kaizerul afumat în fâşii mici şi căliţi-l într-o cratiţă încăpătoare cu foarte puţin ulei sau chiar deloc dacă este mai gras.

Paste gratinate - calim baconul

Când începe să se rumenească adăugaţi ceapa şi usturoiul tocate, o foaie de dafin şi puţin cimbru şi oregano.

Paste gratinate - adaugam ceapa si usturoiul Căliţi până când ceapa devine sticloasă şi adăugaţi ciupercile tăiate în sferturi.

Paste gratinate - adaugam ciupercileDupă 1-2 minute adăugaţi sucul de roşii sau roşiile proaspete sau din conservă mărunţite şi daţi în câteva clocote.

Cât timp se face sosul, puneţi pastele la fiert aşa cum scrie pe ambalaj ca să iasă al dente adică nu fierte foarte tare.

Paste gratinate - adaugam sucul de rosiiLuaţi de pe foc şi adăugaţi smântâna şi vreo două linguri de brânză tăiată cubuleţe mici sau rasă (mozzarella, caş de oi sau caşcaval). Potriviţi de sare şi piper după gust. Dacă a ieşit prea grosuţ puteţi să mai adăugaţi un polonic de apă de la paste.

Paste gratinate - adaugam smantana si branza Sosul este ceva demenţial… nu îl gustaţi prea mult să nu se termine :P

Odată pastele fierte suficient cât să rămână uşor crocante, le scurgeţi şi le amestecaţi cu acest sos extraordinar de gustos.

Paste gratinate - coacere Aşezaţi amestecul într-un vas termorezistent şi presăraţi deasupra restul de brânză rasă sau cubuleţe. Gratinaţi în cuptorul încins la 200°C timp de aprox 15-20min până se rumeneşte deasupra.

Paste gratinate ca la Toto Sunt cele mai bune paste gratinate pe care le-am mâncat vreodată…

Perfect potrivite cu vremea ploioasă şi rece de afară ;)

Să aveţi poftă!

6 comentarii:

  1. Ce bine arata, mi-ai facut o pofta.... Trebuie sa o incerc si eu, multumesc

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte bine arata!!! Off ce as manca si eu...doar ca tin post. Astept reteta cu bors de legume. Pupici

    RăspundețiȘtergere
  3. De fiecare data cand ma uit pe acest site vad numai imagini care ma fac sa mananc din laptop :)) Foarte bine facut siteul. Felicitari !

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu am incercat aceasta reteta, dar arata bine, o sa-mi fac si eu.

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce bine arata compozitia pestru paste.

    RăspundețiȘtergere
  6. Produsul final arata grozav! Felicitari :)

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails